آموزش پرداخت های ارزی

آزمون آیلتس در ترکیه

آزمون آیلتس ترکیه

آزمون آیلتس یکی از امتحانات ورودی به دانشگاه‌ها و دریافت اقامت کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، کانادا، استرالیا است. این امتحان، توسط British Council، در شهرهای مختلف دنیا و مخصوصا ترکیه مانند آدانا، آنکارا، آنتالیا، ازمیر، استانبول اروپایی و آسیایی برگزار می‌شود . در این مقاله  قصد داریم صفر تا صد مراحل ثبت نام آزمون آیلتس در ترکیه را شرح دهیم.

آزمون آیلتس سال 2023

آزمون آیلتس محبوب ترین آزمون مدرک زبان انگلیسی در جهان است. این آزمون توسط برخی از کارشناسان برجسته جهان در آزمون زبان انگلیسی توسعه یافته است که سطح زبان انگلیسی شما را در تمامی مهارت ها ارزیابی می کند. این مهارت ها شامل Listening، Reading، Writing و Speaking می باشد.

خیلی از افرادی تصمیم می‌گیرند برای ادامه تحصیلات به کشور دیگری حتی ترکیه مهاجرت کنند.  مدرک آیلتس یکی از مدارکی است که افراد باید به هنگام ورود به دانشگاه‌ها و کشورهای انگلیسی زبان ارائه دهند. مدرک آیلتس نشان دهنده سطح مهارت افراد در زبان انگلیسی بوده و مورد تایید 10 هزار سازمان در جهان است.

دولت‌ها، کارفرمایان و موسسات آموزشی از طریق مدرک آیلتس اطمینان می‌یابند که افراد در زمینه زبان در مدت زمان اشتغال و تحصیل خود مشکلی نخواهند داشت. اخذ مدرک آیلتس از طریق شرکت در امتحان آیلتس صورت می‌گیرد. اما آزمون آیلتس چیست و شرایط شرکت در آن، هزینه آزمون و… از سوالاتی است که افراد متقاضی مهاجرت با آن روبرو هستند.

آزمون آیلتس چیست؟

برای درخواست شغل و ادامه تحصیلات دانشگاهی در خارج از کشور

  • برای پشتیبانی از درخواست ویزا برای زندگی در یک کشور انگلیسی زبان
  • برای تایید سطح زبان انگلیسی خود پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان یا دانشگاه
  • برای به دست آوردن شغل بهتر یا ترفیع رتبه

در آیلتس هیچ قبولی یا شکستی وجود ندارد. نمرات بر اساس سیستم 9 باند درجه بندی می شوند. هر موسسه یا سازمان آموزشی سطح نمرات آیلتس خود را برای برآوردن نیازهای فردی خود تعیین می کند. داوطلبان می توانند هر چند بار که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند و نیازی نیست 90 روز قبل از شرکت مجدد در آن صبر کنند. با این حال، باید درک کرد که یک زبان آموز به طور متوسط به حدود 400 ساعت آموزش و مطالعه نیاز دارد تا فقط یک سطح در آیلتس پیشرفت کند.

لغو آزمون آیلتس در ایران

سازمان سنجش و آموزش کشور، در اطلاعیه رسمی تمامی آزمون‌های آیلتس در ایران را به شرح زیر کنسل کرد:

“به اطلاع همه متقاضیان ثبت ­نام­ کننده در آزمون­های بین­ الملل Life, IELTS, GRE Subject, TOEFL, GRE General, Skills, UKVI می‌رساند با هماهنگی بعمل آمده با موسسات ETS و IDP تمامی آزمون­های مورد اشاره در ایران از اسفند ماه ۱۴۰1 تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

 هزینه آزمون آیلتس در ترکیه

نکته قابل تامل این است که درخواست‌کنندگان باید برای ثبت نام در سایت، به نوع آزمون درخواستی خود توجه کنند. آیلتس Life Skills و آیلتس برای مهاجرت و یا دریافت UK Visas، دو امتحان مجزا هستند و درخواست‌کنندگان می‌بایست، برای هر کدام از امتحانات، هزینه مربوط به آن را وایز کنند.
هزینه شرکت در آزمون آیلتس، در حال حاضر برای آزمون مبتنی بر کامپیوتر 2700 لیراست البته این هزینه، با توجه به نوع درخواست، امتحان ویزای UK و یا امتحان رایج آیلتس، متغیر است.

مراحل ثبت نام آزمون آیلتس در ترکیه

مراحل ثبت نام آزمون آیلتس پیچیدگی خاصی ندارد و شما در هر کجای دنیا که باشید می توانید بصورت شخصی این ثبت نام را انجام دهید. البته اگر شما در ایران هستید، در قسمت پرداخت نیاز به یک مستر کارت و یا ویزا کارت دارید که در ویپا کارت این نیاز شما  برای ثبت نام آزمون آیلتس و رزرو و  وچر هتل ترکیه و مسافرت شما فراهم می کند.

آموزش تصویری ثبت نام آیلتس در سایت  British Council

  1. ورود به وبسایت ثبت نام آموزش آیلتس
  2. نوع آزمون آیلتس خود را انتخاب کنید ( آکادمیک – جنرال )
    آیلتس آکادمیک: اگر قصد دارید در مقاطع بالاتر تحصیل کنید یا برای شغلی در محیطی انگلیسی زبان اقدام کنید، مدرک آیلتس آکادمیک را باید دریافت کنید. آیلتس آکادمیک  ارزیابی می کند که آیا سطح مهارت زبان انگلیسی شما برای یک محیط دانشگاهی مناسب است یا خیر. در این آزمون واژگان یا موضوعاتی مطرح می‌شوند که در دانشگاه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرند.
     آیلتس جنرال: اگر به کشوری انگلیسی زبان مهاجرت می کنید یا می خواهید در سطح غیر دانشگاهی آموزش ببینید یا تحصیل کنید، مدرک آیلتس جنرال برای شما مناسب است. آیلتس جنرال ارزیابی می کند که مهارت زبان انگلیسی شما در یک زمینه عملی و روزمره اندازه گیری چه مقدار است. تکالیف و آزمون ها هم موقعیت های محل کار و هم موقعیت های اجتماعی را منعکس می کنند. افرادی که قصد مهاجرت برای تحصیل در مقاطع پایین‌تر یا برای اشتغال دارند، در آزمون جنرال آیلتس شرکت می‌کنند.
  3. کشور ترکیه و شهر استانبول که می خواهید در آن آزمون آیلتس شرکت کنید را انتخاب کنید مثلا ترکیه
  4. در این قسمت مشخص می کنید در روز امتحان به چه امکاناتی نیاز دارید.
  5. محدوده تاریخ امتحان را مشخص کنید و گزینه search را کلیک کنید تا تاریخ امتحان و روز مصاحبه اسپیکینگ بارگذاری شود
  6. در اینجا دقیقا مشخص می کنید در چه تاریخ و ساعتی آزمون کتبی و مصاحبه مد نظر شماست که آن را انتخاب و به صفحه ثبت نام هدایت می شوید.
  7. برای ثبت نام اگر شهروند ترکیه باشید با کارت ملی می توانید مراحل ثبت نام را انجام داده و اگر شهروند ترکیه نیستید، بایستی پاسپورت معتبری را برای ثبت نام ارائه دهید.
  8. پس از طی کردن مراحل ثبت نام در مرحله آخر شما بایستی هزینه آزمون خود را بوسیله درگاه پرداخت بین المللی پرداخت کنید. حال سوال اینجاست که شمایی که در ایران هستید چگونه پرداخت بین المللی انجام دهید؟

پرداخت هزینه آزمون آیلتس ترکیه

هزینه های آزمون آیلتس را به دو طریق می توانید پرداخت کنید ، که به طور مفصل به روند آن اشاره خواهیم کرد:
1- استفاده از شرکت های واسط که امور مربوط به ثبت نام و پرداخت شما را انجام داده و شما از طریق پرداخت ریالی، ثبت نام خود را تکمیل می کنید.
2- با استفاده از خرید مستر کارت ، درست است شاید تعجب کنید اما این یک واقعیت است شما با خرید مستر کارت می توانید علاوه برا پرداخت هزینه آزمون آیلتس خود، در زمان سفر خود به ترکیه از باشگاه مشتریان  و تخفیفات ویژه نیز بهره مند شوید.

قیمت آزمون آیلتس در استانبول

قیمت آزمون آیلتس بصورت جهانی و بین المللی مشخص می شود که شما می توانید در سایت ثبت نام آزمون آیلتس به نرخ لیر و آنلاین دریافت کنید. البته در حال حاضر یعنی ژانویه سال 2023 هزینه آزمون آیلتس در ترکیه و استانبول معادل 2700 لیر می باشد.

در ترکیه آزمون بدهم نمره ی بهتری خواهم گرفت!

نمره ی بالاتر در ترکیه شاید بعلت آموزش بهتر مربیان آن نسبت به مراکز داخلی باشد. یا هر دلیلی دیگری غیر از خود آزمون را می توان در نظر گرفت. این تصور که آزمون در آنجا آسانتر یا آزمون گیرنده محدودیت های کمتر و نمرات بهتری اعمال می کند کاملا اشتباه است. نمره ی بالاتر نشاندهنده ی تلاش بیشتر آزمون دهندگان و یا حرفه ای تر بودن مراکز و دوره های آموزشی آیلتس در این مناطق است و بهیچ عنوان ارتباطی با کیفیت آزمون برگزار شده ندارد.

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه

آدرس مراکز آیلتس در کشور ترکیه را مشاهده کنید:

آدرس مرکز ازمیر (Izmir) : Ege Palas Hotel – Cumhuriyet Bulvarı No:210 Alsancak

آدرس مرکز آدانا (Adana) : Riva Reşatbey Hotel – Reşatbey Mah. Adalet Cad. No:20 – Paper-based

آدرس مرکز آنکارا (Ankara)

  • Computer – Delivered IELTS, Ankara – Language Training & Testing Center
  • Muhsin Yazıcıoglu Cad. No:43/3 Bagi’s Plaza Çukurambar Mah. Çankaya, 6510, Ankara
  • Limak Ambassador Hotel
  • Gaziosmanpaşa, Boğaz Sk. No:19, 06700 Çankaya, Turkey

آدرس مرکز آنتالیا (Antalya) : Ramada Plaza – Gençlik Mahallesi, Fevzi Çakmak Cd. No:22 – Muratpaşa/Antalya, Turkey

آدرس مرکز استانبول-بخش آسیایی (Istanbul-Asia)

  • Computer-delivered IELTS, British Side Kalamis
  • Fener Kalamış Cad. No:93 Sinan Apt. K:3 No:7
  • Kadikoy/ISTANBUL
  • DoubleTree by Hilton Hotel Istanbul – Moda
  • Caferaga Mh Albay F Sozdener Cd 31
  • Kadikoy, Istanbul, 34710, Turkey

آدرس مرکز استانبول-بخش اروپایی (Istanbul-Europe)

  • Computer-delivered IELTS, British Side Besiktas
  • Cihannüma Mah. Barbaros Bulvarı No: 91
  • Besiktas/ISTANBUL
  • Mövenpick Hotel Istanbul
  • Emniyet evleri Mahallesi, Büyükdere Cd. No:4,
  • 4.Levent/Kağıthane/İstanbul, Turkey

سوالات متداول

آیا ثبت نام آزمون آیلتس در ایران لغو شده است؟

در بعضی از رساناها لغو آزمون آیلتس و در بعضی از رسانا عدم لغو منتشر شده است

آیا خودم می توانم بدون نیاز به شرکت واسط پرداخت بین المللی انجام دهم؟

شما با خرید مستر کارت مجازی قابل شارژ می توانید ثبت نام خود را بدون پرداخت هزینه اضافه قطعی کنید

آزمون آیلتس در ترکیه راحت تر است یا در ایران؟

آزمون آیلتس در کلیه کشورها توسط یک مرکز طراحی شده و تفاوتی ندارد

آزمون آیلتس ترکیه در همه شهرها برگزار می شود؟

آزمون آیلتس در کشور ترکیه در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر ، آدانا برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *