آموزش پرداخت های ارزی

تفاوت مستر کارت فیزیکی و مجازی

تفاوت مستر کارت فیزیکی و مجازی

تفاوت مستر کارت مجازی و فیزیکی در ظاهر زیاد و در باطن می توان ، اختلاف زیادی را شاهد نباشیم. البته بر اساس نوع کارت مجازی که تهیه می کنید، تفاوت و اختلاف هایی بین این دو نوع کارت شاهد باشید. امروزه خرید اینترنتی وارد زندگی ما شده است و تمایل به خرید از خارج از کشور در بین کاربران اینترنت بسیار دیده شده است. البته درست است خرید مستر کارت در ایران قبلا یک آرزو و امروزه محقق شده است . اگر بیشتر  خریدهای شما اینترنتی و تعامل با سایت های بین المللی دارید ممکن است برای تکمیل تجربه خرید دیجیتال از یک مستر کارت مجازی استفاده کنید. ددقت کنید هم مسترکارت فیزیکی و هم مجازی نیاز خرید شما را رفع می کنند. تفاوت های کلیدی بین کارت فیزیکی و کارت مجازی وجود دارد. در زیر به مزایا و معایب کارت های مجازی می پردازیم تا به شما در شروع کار کمک کنیم.

مستر کارت مجازی چیست؟

مستر کارت مجازی یک شماره کارت اعتباری، کد CVV2و تاریخ انقضا است که توسط بانک یا صادرکننده کارت اعتباری صادر می‌شود. به صورت دیجیتالی برای خرید آنلاین استفاده می شود. در حالی که می توانید از کارت فیزیکی برای خریدهای خرده فروشی حضوری و برداشت نقدی استفاده کنید، کارت های مجازی می توانند موقت کوتاه مدت یا اعتبار بیشتری داشته باشند  و دیجیتالی هستند. با این حال، آنها همچنان برای پردازش به یک حساب بانکی و/یا کارت اعتباری مرتبط هستند.

مستر کارت فیزیکی چیست؟

مستر کارت فیزیکی یک کارت بانکی است که مانند کارت های بانکی می توانید در دستگاه های ATM و دستگاههای پوز بصورت پرداخت بدون تماس یا با وارد کردن رمز عبور خرید خود را تکمیل کنید. همچنین می توانید خریدهای اینترنتی خود را در سایت های بین المللی با وارد کردن شماره کارت و تاریخ اعتبار و کد cvv ، خرید خود را تکمیل کنید. مستر کارت های فیزیکی می توانند دارای شماره حساب ایبان باشند و یا به یک کیف پول دیجیتالی متصل باشند که تراکنش ها توسط آن کیف پول انجام می شود.

تفاوت کارت فیزیکی با کارت مجازی

اگر در حال مقایسه مستر کارت های فیزیکی با کارت های مجازی هستید، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. تفاوت اصلی در طراحی آنهاست. یک کارت اعتباری سنتی شماره حساب، کد CVV و تاریخ انقضای شما را به وضوح در جلو و پشت آن نشان می دهد. کارت اعتباری مجازی فقط در قالب دیجیتال و بدون حضور فیزیکی وجود دارد. این امر از برخی جهات آن را ایمن تر می کند، زیرا نمی توان آن را از کیف پول شما به سرقت برد. اما با مستر کارت های فیزیکی شما می توان در سفرهای خود در اکثر کشورها استفاده نمایید و درآمدهای ارزی خود را دریافت کنید. از باشگاه های مشتریان استفاده کنید.

یکی دیگر از تفاوت های استفاده از مستر کارت مجازی این است که هنگام خرید آنلاین، برخی از کاربران ممکن است به دلایل امنیتی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات کارت خود تردید کنند. به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی در اینترنت می تواند هر از گاهی باعث اضطراب شود. به همین دلیل روش های امنیتی مختلفی توسط بانک ها برای مشتریان خود ایجاد می شود. یکی از مطمئن ترین راه ها برای خرید آنلاین استفاده از مستر ضکارت مجازی است.

مزایا و معایب کارت های مجازی

بزرگترین اشکال استفاده از کارت های مجازی این است که آنها فقط برای خریدهای آنلاین مناسب هستند. شما نمی توانید مانند کارت بانکی معمولی از آنها در دستگاه خودپرداز برای برداشت پول نقد استفاده کنید. یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی این است که آنها همیشه برای رزرو سفرهای تجاری آنلاین مناسب نیستند. این به این دلیل است که گاهی اوقات لازم است هنگام ورود به هتل یا پرواز خود، کارت خرید فیزیکی خود را به عنوان مدرک شناسایی نشان دهید.

مسترکارت مجازی برای بودجه بندی عالی هستند زیرا اکثر آنها به شما امکان می دهند محدودیت های هزینه را تعیین کنید. می‌توانید برای کنترل بیشتر بر امور مالی شرکتتان، به‌ویژه زمانی که برای خریدهای تجاری به کارمندان منتقل می‌شوند، آن‌ها را قفل و باز کنید.

مستر کارت فیزیکی در مقابل کارت مجازی: کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟

اکثر کسب و کارها تمایل دارند از ترکیبی از کارت های فیزیکی و مجازی استفاده کنند. هر دو زمان و مکان دارند. به دلیل خریدهای متنوعی که ممکن است لازم باشد انجام دهید. برای رزرو سفر، کارت های فیزیکی معمولا انتخاب بهتری هستند. با این حال، برای تراکنش‌های آنلاین روزمره، کارت‌های مجازی مزایای متعددی را ارائه می‌کنند.

معمولا مستر کارت های مجازی دارای سقف پرداخت روزانه هستند که در هنگام خرید های انلاین خود به این موضوع نیز بایستی توجه کنید که اگر نیاز به خرید های انلاین مکرر یا مبالغ بالا دارید، مستر کارت های مجازی انتخاب مناسبی نیست و بهتر است از کارت های فیزیکی با محدودیت بالاتر استفاده کنید مثلا کارت هایی با سقف روزانه ۱۰۰۰ دلار یا ۱۰ هزار دلار . انتخاب هر کدام از انواع کارت مجازی یا فیزیکی بستگی به نیاز شما و کسب و کار شما می تواند متفاوت باشد.

آیا مستر کارت فیزیکی و مجازی با  ویزا کارت فیزیکی و مجازی تفاوتی دارند؟

تفاوت مسترکارت و ویزاکارت فارغ از مجازی یا فیزیکی بودن آنها تنها در شرکت پرداخت متفاوت هستند و امکاناتی که این دو شرکت پرداخت در اختیاز کاربران قرار می دهد. بنابراین  کارت مجازی مستر کارت یا ویزا کارت  یک محصول بانکی است که ماهیت فیزیکی ندارد و بسته به محدودیت  کارت اعتباری موجود می توانید از آن استفاده کنید. معمولاً افرادی که استفاده از کارت های اعتباری را امن نمی دانند، کارت مجازی را ترجیح می دهند.

سوالات متداول

1- مستر کارت فیزیکی چیست؟

مستر کارت فیزیکی یک کارت بانکی است که مانند کارت های بانکی می توانید در دستگاه های ATM و دستگاههای پوز بصورت پرداخت بدون تماس یا با وارد کردن رمز عبور خرید خود را تکمیل کنید.

2- مستر کارت مجازی چیست؟

مستر کارت مجازی یک شماره کارت اعتباری، کد CVV و تاریخ انقضا است که توسط بانک یا صادرکننده کارت اعتباری صادر می‌شود.

3- تفاوت مستر کارت مجازی و فیزیکی چیست؟

تفاوت اصلی در طراحی آنهاست. یک کارت اعتباری سنتی شماره حساب، کد CVV و تاریخ انقضای شما را به وضوح در جلو و پشت آن نشان می دهد. کارت اعتباری مجازی فقط در قالب دیجیتال و بدون کارت فیزیکی وجود دارد.

4- آیا می توان مستر کارت مجازی را به مستر کارت فیزیکی تبدیل کرد؟

مستر کارتهای مجازی ما براحتی می توانند به انواع مستر کارت فیزیکی موجود ( کلاسیک، پلاتینویمی، Vip تبدیل شوند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *